...
Mamma Mette Fredriksen kan ikke forstå hvordan Telenor kunne skrive slike meldinger til en 16-åring. Foto: Privat

Fikk sparken etter helvete-sms

Gjøvik (ANB): Telenor tok affære med den sinte kundebehandleren som sendte den ufine meldingen til Maiken (16).

Publisert 12.07.2012 kl 13:42 Oppdatert 12.07.2012 kl 15:57

Tips en venn på e-post:



Etter å ha bedt en kunde «brenne i helvete», ble kundebehandleren ved Telenor på Gjøvik avskjediget, melder Oppland Arbeiderblad.

Av Telenors om lag 8000 ansatte i Norge, er det fra og med denne uken minst en mindre.

Etter den mye omtalte serviceskandalen, hvor en mannlig kundebehandler ved kundesenteret på Gjøvik ba en kunde «... brenne i helvete» på tekstmelding etter en samtale, fikk mannen sparken.

Dette bekrefter Telenors egen Konsernsjef, Jon Fredrik Baksaas, onsdag.

– Det er nå slik at den tidligere ansatte ikke jobber i Telenor lenger.

Så han fikk sparken?

– Det er dine ord.

Det var 5. juli at 16 år gamle Maiken Fredriksen fra Kirkenes mottok tekstmeldingen fra kundebehandleren på Gjøvik, melder VG.

Det var en tekstmelding som skulle vise seg å koste den Telenor-ansatte på Gjøvik jobben.

Om det var Baksaas selv som ga den ansatte beskjeden, eller om det var en av Telenors lokale ledere, vil han ikke kommentere.

Han ønsker heller ikke å gå inn på detaljene i saken.

– Selve saken er en sak mellom to parter, som jeg ikke går inn i.

(ANB)

På forsiden nå


...

Fem gode råd mot brann

Årlig brenner mellom 100 til 150 hytter ned til grunnen. Her er fem ting du ikke må slurve med på hytta.

...

Mindre salt i smøret

Helseminister Bent Høie vil ha mindre salt i maten. Tine tar ham på ordet og reduserer saltinnholdet i smør.

...

Skråsikre foreldre tar sjansen

Bilulykker er hovedårsaken til alvorlige skader og dødsfall blant barn i Norge. Feil sikring er den største synderen.

...

Husk å stille klokken!

Men hvordan var det igjen? Skal den stilles fram eller tilbake?