...
MASSIV RESPONS: Torbjørn Bergen (16) frå Notodden hadde ikkje ambisjonar om å få så stor respons på eit facebookinnlegg. Håpet var at Telenor skulle sjå det og gje ei lettare tilbakemelding. - Eg kjem definitivt til å bruke kundeservice på Facebook i framtida, også for positiv tilbakemelding, seier Bergen. Foto: Else Børte, TA/ANB

Klagen alle «liker»

NOTODDEN: Thorbjørn Bergens Telenor-klage har fått 48.000 «likes»

Publisert 07.08.2012 kl 20:07 Oppdatert 07.08.2012 kl 20:14

Tips en venn på e-post:



[Telemarksavisa] Thorbjørn Bergen har tatt opp kampen mot det han mener er en ukultur blant Telenors kundebehandlere. På Telenors Facebook-side har han skrevet en fiktiv jobbsøknad som har høstet 48.000 «liker».

Begeret var fullt for Bergen da moren hans hadde sagt opp et abonnement, og Telenor ikke hadde tatt oppsigelsen til følge. I tillegg fikk en tante levert en bredbåndspakke det ikke var mulig å koble opp.

Dermed tok han tastaturet fatt, og skrev følgende jobbsøknad som hevn:

«Hei! Hvor kan man søke stilling som kundebehandler hos dere? Jeg tror jeg passer perfekt til stillingen :-) Jeg er ustrukturert, treig og frekk - forstår nesten ikke norsk, og har en indre selger som prakker på eksisterende kunder dyrere løsninger de ikke vil ha, og kan dessuten slenge på røret om jeg ikke kan svare på det kunden lurer på. Jeg svarer nesten aldri på mail, og om jeg gjør det tar jeg med masse stavefeil, og unngår å svare på det kunden lurer på. Kort og godt har jeg alt som skal til for at kundene deres (som meg, min mor - og nå min tante, som fikk beskjed om at hun var dum når hun sa opp hos dere) skal velge alternative løsninger! Jeg er nok helt perfekt til stillingen - og starter gjerne i morgen (dukker jo ikke opp vel og merke, men da kan mine fremtidige kolleger bruke det som unnskyldning til de kundene som har stått 20 minutter i telefonkø og hørt på grusom musikk på egen regning). Gleder meg til å starte allerede!»

Responsen ble massiv. Tirsdag ettermiddag hadde 47 919 individuelle facebookkontoer likt innlegget. 1 436 hadde kommentert.

- Det er fint å få muligheten til å ta igjen på Telenor, men jeg hadde nok tenkt meg om før jeg skrev om jeg hadde visst om responsen, men jeg ville nok ha skrevet det samme, sier 16-åringen.

TA spør om Bergen synes synd på Telenors kundeservice i etterkant av innlegget.

- Ikke i det hele tatt. De har levert service som er langt under mål, mener han.

På forsiden nå


...

Slik ble bilkjøperen svindlet

Qendrim kjøpte bil for første gang – og ble lurt trill rundt av svindlere.

...

Her er alle nyhetene i Microsoft Windows 10

Har for første gang presentert det kommende operativsystemet.

...

AC/DC-gitarist er dement

Familien til Malcolm Young bekrefter nå at han er lider av demens.

...

Er du på boligjakt?

Da er det mange fallgruver. Her er seks spørsmål du bør finne gode svar på før du flytter.