Lokker bilister med bonuspoeng

Av

Dette bilmerket går nye veier i markedsføringen.

Som første bilimportør har Lexus inngått samarbeid med SAS Eurobonus.

Som første bilimportør har Lexus inngått samarbeid med SAS Eurobonus. (Foto: )

DEL

[broom.no]  Nybilkundene har aldri hatt mer å velge mellom enn i dag. Antallet modeller har nærmest eksplodert de senere årene, det gjør det stadig mer krevende å stå fram i konkurransen.

Ett av merkene som er mest på offensiven her hjemme, er Lexus. Toyotas premiummerke har utvidet modellutvalget sitt betydelig med både kompakte CT 200h og familie-SUVen NX 300h. Nå går de nye veier for å kapre kunder.

Lexus har nemlig akkurat kunngjort at de som første bilmerke i Norge starter et strategisk samarbeid med SAS Eurobonus. Det betyr at kundene i praksis kan opptjene inntil 300.000 poeng ved kjøp av ny Lexus.

På sikt skal planen være å utvide SAS-avtalen til også å omfatte EuroBonus-poeng ved verkstedbesøk, service, kjøp av ekstrautstyr osv. Dermed vil også eksisterende Lexus-eiere få mulighet til å opptjene EuroBonus-poeng.

Positive synergier

Lexus-sjef Jan Christian Holm tror dette vil bety flere kunder i Lexus-butikkene:

Jan Christian Holm leder Lexus i Norge.

Jan Christian Holm leder Lexus i Norge.

– Absolutt! Vi har samme målgruppe som mange av SAS sine Eurobonus-medlemmer, og vi tror flere av disse vil verdsette dette tilbudet. Det gjelder både kunder som har firmabil og de som kjøper bilen privat.

– Hva må dere som bilimportør gi for å få en slik avtale med Eurobonus?

– Det er konfidensielt mellom SAS og Lexus, men vi ser begge positive synergier her og spennende muligheter fremover mot en  målgruppe som verdsetter  kvalitet, komfort og lojalitet, sier Jan Christian Holm.

Større verdi enn rabatter

Han legger til: 

– Lexus har en klar strategi om å være en eksklusiv bilaktør, og vårt mål har hele tiden vært å tilby den beste kundebehandlingen i bransjen. Førsteplass i AutoIndex de siste fire årene er et  bevis på at vi har lykkes. Når vi nå inngår et samarbeid med SAS Eurobonus, er det fordi vi ønsker å gi noe tilbake til kundene som har større verdi over tid enn store rabatter. 

– Verdien av å kunne ta med seg ledsageren sin t/r New York vil for mange ha en større verdi langt utover det vi normalt ville kunne gitt i rabatt ved kjøp av ny bil.

– Naturlig førstevalg

– Tror du vi vil få se mer til utradisjonelle tiltak som dette i bilbransjen de kommende årene ?

- Ja, det tror jeg. Derfor er det svært gledelig for oss at Lexus er først i Norge med noe som vi mener gir økt verdi for våre kunder, sier Holm.

– For SAS er Eurobonus et viktig element for at medlemmene skal oppleve at de blir tatt ordentlig vare på. Vi er avhengige av solide samarbeidspartnere som er best i sitt segment. For SAS Eurobonus var Lexus et naturlig førstevalg når vi skulle etablere samarbeid med et bilmerke, uttaler Eivind Roald som er konserndirektør i SAS, i en pressemelding rundt kunngjøringen av samarbeidet. 

Den store SUV-en RX kommer snart i ny utgave, og blir en viktig bil for Lexus også i Norge.

Den store SUV-en RX kommer snart i ny utgave, og blir en viktig bil for Lexus også i Norge.

Artikkeltags