Mister gullkort etter flybråk

Kunder som oppfører seg trøblete på SAS-fly kan bli degradert i lojalitetsprogrammet Euro Bonus.

Kunder som oppfører seg trøblete på SAS-fly kan bli degradert i lojalitetsprogrammet Euro Bonus. Foto:

Av

Dårlig oppførsel overfor ansatte i luften kan svi skikkelig.

DEL

Antallet trøblete passasjerer har økt blant flere flyselskaper, og både SAS og Norwegian har blitt tvunget til sikkerhetslandinger flere ganger, skriver flysmart24.no.

De bråkete kundene risikerer ikke bare å bli politianmeldt. De kan også miste fordeler i lojalitetsprogrammet til SAS, fortsetter nettstedet.

– Jeg kan ikke si nøyaktig hvor mange som er blitt nedgradert, men vi tar ikke hensyn til den reisendes diamant- eller gullkortstatus når vi reagerer. Konsekvensene er like for alle, sier informasjonssjef Knut Morten Johansen i SAS.

Han vil ikke å si noe om de ulike episodene, men sier at passasjerer som skaper bråk nesten uten unntak blir politianmeldt. (ANB)

Artikkeltags